Żaba

KORZYŚCI:

Fizyczne:

głębokie otwieranie wewnętrznej części nóg skupiając się na mięśniach w okolicy pachwiny i górnej części uda. Niektórzy czują rozciąganie stawu skokowego, inni rozciąganie pleców.

Energetyczne:

skupia się na kanale (meridian) wątroby (z rękami wyciągniętymi w przód nad głową), oraz na kanałach (meridian) serca i płuc.

Umysł/emocje:

stymuluje i energetyzuje.

PRZECIWSKAZANIA:

Bądź ostrożny w przypadku, gdy miałeś uraz kręgosłupa lub bioder.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Umieść koc pod kolanami, aby uniknąć zbyt dużego nacisku kolan na podłogę.

Jeżeli chcesz lepiej utrzymać pozycję wykorzystując siłę pochodzącą z klatki piersiowej – możesz podłożyć wałek do jogi pod klatkę piersiową.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 3 do 5 minut.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Wyprostuj i rozluźnij nogi kładąc się jednocześnie całym ciałem na brzuchu.

Jeżeli wykorzystywałeś wałek do jogi ułóż się w pozycji dziecka.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

Jeśli pozycja żaby przynosi zbyt duży nacisk w biodrach – spróbuj pozycji ważki.

 

 

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com