Kolory jogi

Mówimy o jodze i innych formach pracy z ciałem, które wspierają integrację wewnętrzną. Joga to dobry początek odkrywania naszej unikalnej natury.

Próbujemy wielu rzeczy, aby poczuć się lepiej, być bardziej sobą, nie skupiając się na naszych prawdziwych potrzebach, ale na tym, co myślą i robią inni. Kolory Jogi to przestrzeń przyjazna niedoskonałościom, przestrzeń dla Twojego ciała i duszy, w której zachęcamy Cię do podążania za autentycznym Ja, bez spoglądania na kierunki obierane przez innych.

ŻYCZYMY WYTRWAŁOŚCI W ODKRYWANIU WŁASNEJ DROGI W KOLORACH JOGI

AKTUALNOŚCI

16 Październik, 2018

O CZYM SIĘ DOWIESZ: Praktykujemy jogę, żeby czuć się bezpiecznie Kiedy dążymy do bezpieczeństwa, to łatwo możemy zamienić to w surwiwal. Yin joga pokazuje, jak to robić zdrowo i prosto.

czytaj więcej

16 Październik, 2018

O CZYM SIĘ DOWIESZ: Stopy Steve'a Jobsa. Czy Jobs był ugruntowany?

czytaj więcej

17 Październik, 2018

Jogini, na wybory! Jak pierwsza czakra wiąże się z polityką?  Jogini, na wybory! Jak pierwsza czakra wiąże się z polityką? Przekonujemy, że ruch wrzucania ważnej karty do głosow...

czytaj więcej

Chodzi o niedoskonałości, które pozwolą nam odkrywać nasze talenty, nie zaś o bycie doskonałym.

- Kolory Jogi

JOGA

YIN JOGA

W obecnym świecie niezwykle trudno jest utrzymać balans, dobre samopoczucie, oraz kontakt z tym co czujemy w naszym ciele. Przechodzimy ze skrajności w skrajność – wcale nie dlatego, że tak chcemy, tylko dlatego, że nasze ciało nie umie inaczej. Nasza intencja i myśli wokół niej są silne, ale impulsy idące z ciała są silniejsze.

Czytaj więcej

SPIRALNA JOGA

Spiralna joga to pobudzająca energię sekwencja jogi dynamicznej, która łączy jogę, gyrokinezę i taniec. Cykle kolistych ruchów od serca do nerek symbolizują siłę i harmonię między tymi dwoma kluczowymi organami.

Czytaj więcej

CZAKRALNA JOGA

Czakra lub ćakra w sanskrycie oznacza koło, okrąg. W jodze czakralnej jest to okrąg, który obejmuje główne narządy naszego ciała. Niektóre z nich mogą być zablokowane lub nie funcjonują prawidłowo, inne z kolei mogą kompensować braki pozostałych, działając zbyt intensywnie.

Czytaj więcej

Chodzi o te wybory, których sami chcemy dokonywać, a nie o to, co wybierają dla nas inni.

- Kolory Jogi

Joga, czyli harmonia ciała i duszy

Joga uznawana jest za jedną z najstarszych metod samodoskonalenia i rozwoju duchowego. Praktykowana przez indyjskie ludy, stała się powszechną formą pracy nad wewnętrzną dyscypliną również poza Azją.

Czytaj więcej

W jednym z pierwszych traktatów jogi Patańdźali praktykę nazwał „powściągnięciem zjawisk świadomości”. Kilka wieków później Svatmarama zaproponował inne ujęcie, nawiązujące do hathajogi, które stało się znacznie popularniejsze. Joga rozumiana jest w nim jako oczyszczenie ciała fizycznego, prowadzące do oczyszczenia umysłu.

Rodzaje jogi

Istnieje wiele odmian jogi, które wraz z upływem czasu ewoluowały, dlatego obecnie mówi się głównie o trzech nurtach:

- hatha-joga, która opiera się przede wszystkim na wykonywaniu ćwiczeń fizycznych,

- radża-joga, stawiająca za podstawę medytację,

- karma-joga, czyli ścieżka bezinteresownego działania.

Każdy typ inaczej jednoczy ciało, umysł i ducha, a nauczyciele-mentorzy w różnorodny sposób prowadzą zajęcia, dlatego warto przekonać się, jak wygląda joga w Szczecinie czy Warszawie, a także w innych miastach w Polsce.

Hatha – joga i asany

To przede wszystkim pokonywanie własnych słabości i ograniczeń. Słowo „hatha” oznacza „wbrew, na przekór” i odnosi się do wszelkich przeciwności, którym praktykujący musi stawić czoła. Osiągnięciu wewnętrznej harmonii służą dwie techniki – asana i pranajama. Pierwsza z nich to pozycje jogiczne, które pozwalają ciału zrelaksować się oraz uwolnić od stresu. Pranajama to ćwiczenia oddechowe, kontrolujące pracę organizmu i pomagające się wyciszyć. Hatha-joga jest świetnym rozwiązaniem na bóle pleców i głowy. Asany zwiększają siłę mięśni, a wyrównany oddech poprawia system krążenia, dzięki czemu dolegliwości ustępują. Wykonywanie pozycji jogicznych to nie tylko joga dla zaawansowanych – wiele z nich stanowi nieskomplikowane ćwiczenia, które z powodzeniem mogą być praktykowane przez każdego.

Radża – medytacja i dyscyplina

Praktyka „jogi królewskiej” zawiera osiem stopni, przez co nazywana jest asthanga jogą. Składają się na nią m.in. zasady moralne, kontemplacja, medytacja czy techniki hatha-jogi. Praca nad własną świadomością i relacją pomiędzy umysłem a otoczeniem jest kwintesencją radża-jogi. Korzyści płynące z praktyki to przede wszystkim osiągnięcie duchowego spokoju, a także zażegnanie stresu i lęku.

Karma – czynienie dobra

Pomoc nieoczekująca wdzięczności, służba na rzecz społeczeństwa i poświęcenie – to wartości, na jakich opiera się karma-joga. Filozofia zakłada, że obecna sytuacja człowieka wynika ze wszystkich jego wcześniejszych działań.

Inne odmiany

Różnorodność rodzajów jogi sprawia, że każdy znajdzie odpowiadającą mu formę praktyki. W wielu miejscach prowadzona jest joga dla początkujących – na takich warsztatach można spróbować swoich sił i ocenić czy ta ścieżka wewnętrznego samorozwoju odpowiada indywidualnym oczekiwaniom. Osiągnięcie harmonii duchowej i fizycznej możliwe jest na wielu płaszczyznach i to nie tylko tych tradycyjnych. Wiele współczesnych odmian włącza inne elementy i tworzy nowe formy doskonalenia.

YIN Joga

YIN Joga skupia się na równowadze dwóch czynników – yin i yang, które odpowiadają za harmonię i zdrowie. Właściwe proporcje energii to złoty środek w osiągnięciu szczęścia, dlatego należy zwrócić uwagę nie tylko na dynamikę, która porusza mięśnie, krew i skórę (yang), ale także tkanki takie jak kości, stawy czy więzadła (yin). Ta odmiana skupia się na obszarach odpowiadających za elastyczność i rozciągliwość, które często są pomijane podczas pracy nad własnym ciałem. Regularna praktyka przynosi wiele pozytywnych efektów. Lepsza odporność, silniejsze kości i stawy, a także zwiększona mobilność organizmu – to tylko niektóre plusy.

Joga spiralna ma za zadanie usuwać blokady w przepływie energii. Każda z sekwencji została stworzona w taki sposób, by oddech korelował z ruchami ciała. Dynamiczne przejścia pozwalają pobudzać centra energetyczne oraz pozbyć się negatywnych emocji.

Dzięki jodze czakralnej możliwe jest zadbanie o poszczególne narządy ciała. Ich praca powinna być zbilansowana i nie przeciążać pozostałych obszarów organizmu.

Wiele osób często myli ze sobą dwa pojęcia – joga a pilates. Prawdą jest, że wiele ćwiczeń może wydawać się podobnych, jednak pilates bazuje na dynamice, a przede wszystkim praktyce ruchu. Joga to z kolei trening nie tylko ciała, ale także umysłu. Harmonijna i całościowa filozofia jest sposobem życia, a ćwiczenia stanowią jedynie jego część.

Warto wybrać się na zajęcia i sprawdzić, jaka odmiana najlepiej pasuje do Twoich potrzeb – zapraszam na prowadzone przeze mnie warsztaty jogi w Warszawie.

Dlaczego warto podążać ścieżką samorozwoju?

Joga a rozwój osobisty i duchowy

Praktyka asan i pranajamy pozwala skoncentrować się nie tylko na bieżących sprawach, ale także na elementach, na które zwykle nie zwracamy uwagi. Odkrywanie siebie poprzez kontemplację, czerpanie energii z otoczenia czy radości z nowych doświadczeń możliwe jest tylko, jeśli będzie się pracować nad świadomym umysłem. Klucz do osiągnięcia czystego, pozbawionego negatywnych uczuć ducha stanowi właśnie praktyka jogi, która sprawia, że negatywne nawyki przestają być obecne w naszym życiu. Celebrowanie życie stanie się o wiele prostsze. Zajmując się jogą powiązaną ze ścieżką, jaką jest rozwój osobisty w Warszawie i innych miastach w Polsce odbywają się zajęcia, na których przekonasz się, że „chcieć” oznacza „móc”.

Joga a stres

Ciągłe nerwy, stres i nieprzespane noce to wręcz gehenna naszych czasów. Trudno znaleźć remedium na wszelkie dolegliwości, ale joga z pewnością pomoże uwolnić organizm od negatywnej energii. Regularna praktyka polecana jest szczególnie osobom borykającym się z chorobami o podłożu nerwowym. Uczęszczanie na zajęcia z samodyscypliny, jaką jest joga w Warszawie czy innym mieście, pozwala rozwiązać wiele problemów.

Joga a kręgosłup

Uprawnianie jogi przynosi szereg pozytywnych skutków. Kręgosłup w ciągu dnia bywa często zbyt mocno obciążany, a niewygodne pozycje w trakcie pracy czy snu sprawiają, że ból w okolicach pleców staje się niezwykle uciążliwy. Joga wzmacnia kręgosłup i uczy prawidłowej postawy, a także łagodzi ewentualne dolegliwości.

Joga a odchudzanie

Joga aktywuje wiele obszarów ciała, które pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, jednak nie powinna być traktowana jak trening aerobowy, gdyż nie jest tak dynamiczna. Wysmuklenie i wyrzeźbienie sylwetki to efekty towarzyszące regularnej praktyce, a wewnętrzna harmonia pozwala zachować wstrzemięźliwość, tak ważną w trakcie przestrzegania diety.

Poszukując odpowiedzi na to, jak szczęśliwie żyć, należy sięgnąć znacznie głębiej. Joga jest poszukiwaniem harmonii pomiędzy ciałem, umysłem a duchem. Praca nad sobą prowadzona na wielu płaszczyznach, jaką stanowi rozwój osobisty w Szczecinie czy innych miejscowościach staje się coraz popularniejsza. Zapraszam na spotkania, które pozwolą rozpocząć nową ścieżkę w życiu.