Ważka

KORZYŚCI:

Fizyczne:

rozciąganie kręgosłupa w zależności od kąta nachylenia i ułożenia miednicy. Skupia się na powięzi piersiowo-lędźwiowej i mięśniach w okolicy pachwiny i górnej części uda.

Energetyczne:

skupia się na kanale (meridian) wątroby, oraz kanale (meridian) pęcherza moczowego, jeżeli ułożymy nogi pod węższym kątem.

Umysł/emocje:

stymuluje i energetyzuje.

PRZECIWSKAZANIA:

Jakikolwiek dyskomfort lub ból w środkowej części nóg pod kolanami powinien być znakiem do wycofania pozycji poprzez zbliżenie do siebie nóg lub zgięcie kolan.

Jeżeli pomimo wycofania pozycji ból nie ustępuje wyjdź z pozycji na jakiś czas i spróbuj ponownie.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Miej pewność, że miednica jest pochylona do przodu (możesz usiąść na zwiniętym kocu lub krawędzi poduszki). Jeżeli mięśnie w okolicy pachwiny i górnej części udal ub plecy są bardzo napięte, spróbuj zgiąć i podłożyć koc pod kolanami dla lepszego relaksu mięśni. Pomoże Ci to również w pochyleniu się do przodu.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 3 do 5 minut.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Umieść ręce za każdym z kolan, aby łatwiej było zbliżać nogi do siebie, zrelaksuj nogi i połóż się w pozycji Shavasany.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

Spróbuj poszerzać kąt odchylenia nóg dla lepszej stymulacji całej grupy mięśni w okolicy pachwiny i górnej części uda, ale pamiętaj, że maksymalne ułożenie w pozycji czasami nie jest najbardziej skutecznym podejściem (posłuchaj swojego ciała).

 

 

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com