Uniesiony łabędź

KORZYŚCI:

Fizyczne:

rozciąganie lędźwiowego odcinka kręgosłupa, koncentracja na mięśniach pośladkowych oraz mięśniach w tylnej części uda.

Energetyczne:

skupia się na kanale (meridian) pęcherzyka żółciowego oraz kanałach (meridian) żołądka i śledziony.

Umysł/emocje:

stymuluje i energetyzuje.

PRZECIWSKAZANIA:

Bądź ostrożny w przypadku urazu przedniej części kolana.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Jeżeli masz tendencję do pochylania się w jedną stronę, umieść koc pod biodrem, aby ustabilizować ciało w pozycji. Użyj klocka do jogi, jeżeli ręce nie dosięgają do podłogi. Jeżeli chcesz zwiększyć nacisk na odcinek lędźwiowy kręgosłupa, wznieś się na koniuszki palców lub na pięści.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 3 do 5 minut.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Połóż się na przeciwległym do wyciągniętej nogi boku, wyciągnij powoli drugą nogę i ułóż się w pozycji Shavasana.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

Możesz wykonywać delikatne ruchy głową lub zwiększać wygięcie/rozciąganie odcinka szyjnego, jeżeli chcesz sprawdzić, jak to wpłynie na Twoje odczuwanie pozycji uniesionego łabędzia.

 

 

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com