Śpiący łabędź

KORZYŚCI:

Fizyczne:

rozciąganie lędźwiowego odcinka kręgosłupa i mięśnia czworogłowego ud, koncentracja na otwieraniu bioder i rozciąganiu mięśni w tylnej części uda (zwłaszcza przedniej nogi).

 

Energetyczne:

skupia się na kanałach (meridian) żołądka i śledziony, wątroby i nerek, oraz kanale (meridian) pęcherzyka żółciowego (linia biegnąca od wysuniętej nogi) i kanale (meridian) pęcherza moczowego (linia biegnąca przez odcinek lędźwiowy).

Umysł/emocje:

stymuluje i energetyzuje.

PRZECIWSKAZANIA:

Bądź ostrożny, jeżeli masz problemy z kolanami. Jeżeli biodra są za bardzo napięte, przesuń przednią stopę bardziej do tyłu, w kierunku biodra, lub pod biodro.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Możesz wejść do pozycji śpiącego łabędzia z pozycji psa z głową w dół lub pozycji kociego grzbietu. Przesuń Twoje prawe kolano wprzód i ułóż między dłońmi obu rąk, przechyl się trochę w prawo i obserwuj, jakie odczucia występują w Twoim prawym kolanie. Jeżeli nie odczuwasz bólu w kolanie, napnij prawą stopę i przesuń ją w przód. Jeżeli czujesz ból w kolanie, przysuń stopę bliżej biodra. Zbalansuj swoje ciało i spróbuj podwinąć palce stóp w tylnej nodze i przesuwaj tylne kolano w tył. Powtórz parę razy, aż do momentu, kiedy Twój prawy pośladek dotknie ziemi albo znajdzie się najniżej, jak może.

Aby chronić przednie kolano, utrzymuj napięta stopę zanim zaczniesz opadać tułowiem do przodu. Koncentruj się na utrzymaniu masy ciała na swoich biodrach w momencie schodzenia tułowiem w dół.  

Jeżeli potrzebujesz podparcia dla tułowia, możesz położyć wzdłuż wałek do jogi na przodzie, aby znaleźć wygodniejszą pozycję do ułożenia się.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 1 do 3 minut jeżeli najpierw wykonywaliśmy pozycję uniesionego łabędzia. Od 3 do 5 minut jeżeli weszliśmy od razu w pozycję śpiącego łabędzia.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Powoli podnieś się na rękach do góry, cofnij przednią nogę do tyłu i wejdź w pozycję psa z głową w dół, a po chwili w pozycję w pozycję dziecka, przechodząc najpierw na kolana.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

Czasami delikatna zmiana ustawienia nóg może wzmocnić stopień odczuwania pozycji w biodrze (przednia noga) jednocześnie zmniejszając rozciąganie mięśnia czworogłowego uda w tylnej nodze.

 

 

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com