Smok

 

KORZYŚCI:

Fizyczne:

głębokie otwieranie miednicy, koncentracja na nacisk w biodrach i kręgach lędźwiowych, kiedy klatka piersiowa jest uniesiona. Pozycja ta koncentruje się na rozciąganiu mięśni biodrowych, zwłaszcza z tyłu.

Energetyczne:

stymuluje kanał (meridian) śledziony i żołądka.

Umysł/emocje:

wzmacnia odporność i równowagę.

PRZECIWSKAZANIA:

Bądź ostrożny w przypadku, gdy miałeś uraz kostki, ponieważ ta pozycja kieruje duży nacisk na przedni staw skokowy.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Umieść koc pod kolanem tylnej nogi, aby uniknąć zbytniego nacisku na rzepkę w kolanie.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 2 do 5 minut jest wystarczająco wymagające w różnych pozycjach smoka (ręce do góry, ręce złożone z tyłu na plecach, ręce na podłodze). Możesz zostać 2 minuty w każdej wersji pozycji smoka, z czasem wydłużając czas pozostawania w pozycji.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Powoli połóż ręce na podłodze. Odpocznij w pozycji dziecka lub w pozycji psa z głową w dół (uginając na przemian kolana), aby uwolnić napięcie z nóg.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

Znajdź najlepszą dla siebie pozycję stóp i rąk, powoli opuszczaj biodra w dół bez zbyt dużego naciskania pozwalając, aby Twoje ciało naturalnie opuszczało się pod wpływem masy ciała.

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com