Skręcone korzenie

KORZYŚCI:

Fizyczne:

pozycja ta uwalnia napięcie poprzez skręcanie kręgosłupa, a także stymuluje mięśnie skośne i mięśnie pośladkowe.

Energetyczne:

skupia się na kanałach (meridian) pęcherzyka żółciowego, pęcherza moczowego oraz na kanałach (meridian) serca i płuc, w momencie, gdy ręce są odchylone do tyłu.

Umysł/emocje:

uspokaja, relaksuje i zwiększa równowagę.

PRZECIWSKAZANIA:

Wykonuj pozycję ostrożnie w przypadku przepukliny lub wypadnięcia dysku.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Podeprzyj kolano, jeżeli jest wysoko w górze, aby ciało mogło się zrelaksować.

Jeżeli ramiona nie leżą na podłodze, użyj pomocy do podparcia rąk, aby zwiększyć rozluźnienie. Jeżeli czujesz mrowienie lub drętwienie w rękach lub palcach rąk, opuść ręce w dół.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 3 do 5 minut.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Opuść ręce do dołu, podnieś kolana do góry, wyprostuj nogi i połóż się w pozycji Shavasana dla relaksu.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

Zmieniając kąt położenia kolan możesz wpływać na odczucia w różnych odcinkach kręgosłupa.

 

 

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com