Rozciąganie kostek

KORZYŚCI:

Fizyczne:

rozciąganie stawu skokowego

Energetyczne:

głównie ulga i pomoc dla żołądka i kanałów (meridian) śledziony.

Umysł/emocje:

polepsza koncentrację, równowagę i buduje harmonię.

PRZECIWSKAZANIA:

Jeżeli występuje lub miał miejsce uraz kostki oraz kiedy nacisk jest zbyt duży, postępuj i wykonuj pozycję ze zwiększoną uwagą. Nie wykonuj pozycji w przypadku stanu zapalnego.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Najtrudniejsza część to złapanie równowagi w tej pozycji – pomocne na początku może być podłożenie wałka do jogi pod kolana lub położenie rąk z tyłu albo na klocku do jogi, jeżeli nie dosięgasz do podłogi. Następnie powoli podnoś ręce do góry, jeśli udaje Ci się osiągnąć równowagę.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Jedna minuta na początku jest wystarczająco wymagająca.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Delikatnie połóż kolana z powrotem na macie, zrelaksuj się w pozycji dziecka, jeżeli czujesz taką potrzebę.

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com