Motyl

KORZYŚCI:

Fizyczne:

rozluźnienie kręgosłupa, nacisk na miednicę. Koncentruje się na mięśniach w okolicy pachwiny i górnej części uda oraz powięzi piersiowo lędźwiowej od kości krzyżowej do tylnej części szyi.

Energetyczne:

kieruje uwagę na kanał (meridian) moczowy oraz wątrobę.

Umysł/emocje:

autirefleksja, relaks.

PRZECIWSKAZANIA:

Ostrożność w przypadku dyskopatii czy rwy kulszowej, ponieważ ta pozycja może pogorszyć stan schorzenia.

Uważaj na szyję. Jeżeli miałeś jakiś uraz, rozważ położenie głowy na pomocy, np. na klocku do jogi.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Miej pewność, że miednica jest pochylona do przodu. Jeżeli potrzebujesz – usiądź na krawędzi poduszki albo koca dla lepszego ułożenia ciała w pozycji.

Użyj wsparcia dla kolan, jeżeli nie możesz się zrelaksować i masz za duże napięcie mięśni w okolicy pachwiny i górnej części uda lub za duży nacisk w biodrach.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Od 3 do 5 minut.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Unieś klatkę piersiową, rozluźnij nogi na macie i połóż się w pozycji Shavasana.

 

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com