Huśtawka

KORZYŚCI:

Fizyczne:

rozluźnienie kręgosłupa, koncentruje się na ścięgnach stawu kolanowego i powięzi piersiowo-lędźwiowej.

Energetyczne:

skupia się na kanale (meridian) pęcherza moczowego.

Umysł/emocje:

działa stymulująco (ze względu na przepływ krwi w kierunku głowy).

PRZECIWSKAZANIA:

Unikaj, jeśli masz wysokie/niskie ciśnienie krwi. Pozycja nie jest również wskazana w późniejszych etapach ciąży.

POMOCE & WSKAZÓWKI:

Możesz zgiąć kolana, jeżeli ścięgna podkolanowe są za bardzo napięte. Upewnij się też, że dystans między stopami jest odpowiedni dla utrzymania równowagi w pozycji.

REKOMENDOWANY CZAS W POZYCJI:

Maksymalnie 3 minuty, ponieważ jest to pozycja odwrócona i może być wymagająca.

WYCHODZENIE Z POZYCJI:

Uważnie wychodź z pozycji, ugnij kolana i powoli kręg po kręgu podnoś się do góry, głowa na końcu.

 

Bardzo dużą inspiracją i źródłem wiedzy w przygotowywaniu informacji o pozycjach yin jogi była strona Sebastiana Pucelle i Murielle Burellier:

with-yinyoga.com